Uit de bestuurskamer, 19 december 2011

door Hans Hofstede, voorzitter AV’23

ons krachthonk nu

Krachthonk:
Daar wordt je toch helemaal blij van?
Alles lijkt te gaan kloppen. Vorige week kregen we het bericht van het stadsdeel (onze huisbaas), dat ze akkoord gaan met ons bouwplan om het krachthonk twee keer zo groot te maken. Tegelijkertijd komt het bericht dat onze hoofdsponsor RANDSTAD bereidt is alle kosten van de verbouwing te vergoeden. Nu nog een geschikte aannemer vinden en de verbouw kan misschien nog in januari beginnen. Drie weken in de bouwrommel en we beschikken over het mooiste krachthonk van alle Amsterdamse atletiekverenigingen. Wel moeten we zelf ook nog even flink de handen uit de mouwen steken. De vloerbedekking leggen, de muren sausen, de stellingen timmeren en veel gesjouw met zware trainingstoestellen. Maar dan heb je ook wat.

De ruimte waardoor je nu het krachthonk binnenkomt wordt samengevoegd met het hok waar nu aan gewichtdrukken wordt gedaan. Dit wordt samen de nieuwe materiaalruimte. Hier komt al het trainingsmateriaal, dat dagelijks nodig is voor atletiek- en looptrainingen. Het huidige krachthonk wordt vergroot, ten koste van de bij het krachthonk horende doucheruimte en het audiohok. De spullen uit het audiohok gaan naar de ”garage” en de derde nutsruimte. De huidige materiaalruimte wordt ontruimd. Vrijwel al het materiaal gaat er uit, de


afrasteringen, stellingen en kasten worden verwijderd. De grote hordenwagens en de oude hoogspringmatten gaan naar de stadsdeelwerf, het afzettingsmateriaal kan naar de derde nutsruimte. Alleen wat groot trainingsmateriaal, zoals de banken en enkele matten blijven hier achter. De rest van het trainingsmateriaal gaat naar de nieuwe materiaalruimte, nadat daar de nodige stellingen en kasten zijn gemaakt.
De huidige materiaalruimte krijgt net zo als de nieuwe krachtruimte een stevig rubberen vloer en kan dan gebruikt worden voor conditietraining door zowel de senioren, als de junioren, alsook de pupillen.

 

Theo Danes, lid van de huisvestingscommissie, heeft een heel duidelijke tekening gemaakt van de nieuwe situatie:

bouwplan

Kantine:
Uit de kantinebeheergroep komen ook positieve berichten:
Bij de contributiebrief, die alle leden onlangs hebben ontvangen, zat een oproep aan alle leden en ouders van jeugdleden om zich aan te melden voor een maandelijkse of wekelijkse bardienst. Binnen een paar weken hebben we al zoveel aanmeldingen, dat we nu al kunnen garanderen, dat de kantine vanaf maandag 9 januari tijdens de trainingsuren van de pupillen open is. Maar we zijn er nog lang niet. Om te voorkomen dat de eerste lichting vrijwilligers binnen een paar maanden afgebrand is, zijn er nog veel meer aanmeldingen nodig. Ook voor het openhouden van de kantine in de avonduren zijn er nog flink wat vrijwilligers nodig. In de kantine is een flip-over neergezet met een grote intekenlijst. Niet over het hoofd te zien! Ook volgt nog een oproep via de email. Nogmaals: het aanmeldadres is: kantine@av23.nl.

Rinaldo’s laatste werkdag is donderdag 22 december. Vlak na kerst gaat hij op vakantie naar Suriname. Begin februari is hij weer terug in het land en organiseren we op zaterdag 4 of 11 februari een gezellig afscheid. Nadere berichten volgen. Ik weet het niet helemaal zeker, maar het schijnt, dat Pantar een nieuwe baan voor hem gevonden heeft bij één van de voetbalverenigingen in Oost. Dat is een pak van mijn hart. Ik voelde me toch wel bezwaard door het moeten wegsturen van Rinaldo, nadat hij zoveel jaren als het boegbeeld van onze kantine heeft gefunctioneerd. Vooral de kinderen zullen hem missen. Vandaar ook een afscheid waar de kinderen bij kunnen zijn.

Nieuwjaar:
Zet alvast in je agenda: op zondag 8 januari hebben we vanaf 16.00 uur onze jaarlijkse nieuwjaarsreceptie, inclusief gratis entreedrankje, uitreiking van de bekers voor de beste atletiek- en loopprestaties van het jaar. Sinds vorig jaar ook de jaarlijkse uitreiking van de flessen schuimwijn voor de vrijwilligers, die zich het afgelopen jaar het meest hebben onderscheiden.
Net zo als vorig jaar spant de kantinebeheergroep zich in om de voor die tijd de kantine nog wat op te knappen en te versieren. Ook wordt er gezorgd voor wat hapjes en bijzondere drankjes. We rekenen op een grote opkomst en maken er een gezellige boel van.

Goede voornemens:
Tijdens de afgelopen bestuursvergadering van 15 december heeft het bestuur zich voorgenomen om het komend jaar een aantal zaken speciale aandacht te geven. Dit zijn:

  1. Met alle trainers worden nieuwe afspraken gemaakt over hun “arbeidsrelatie” met de vereniging. Veruit de meeste trainers doen dit werk als vrijwilliger, maar de toch is het zaak om ook goed te kijken naar de fiscale aspecten rond de “vrijwilligersvergoeding”. Daar gaan we komend jaar werk van maken.
  2. Komend jaar gaan we ook een begin maken met de automatische incasso van de contributie, te beginnen bij de nieuwe leden.
  3. Het opzetten van een soepeler lopend systeem om vrijwilligers te werven voor evenementen, wedstrijden, onderhoud en bardiensten.

 

Tot slot wens ik alle leden en ouders van onze jeugd een heel fijn kerstfeest en een gezellig oudjaar toe.