Uit het rommelhok, 15 februari 2017
Wat een ruimte plots!
Iedereen kent die Funda-foto’s wel. Zelfs de meest benauwde hokken lijken op de pagina’s van Funda ruime livings met veel plaats voor openhaarden, zithoeken en eettafels. Wat je allemaal niet kunt suggereren met een groothoeklens! Voor deze foto van onze grote trainingsruimte is geen groothoek gebruikt, maar zijn een stuk of tien vrijwilligers een paar dagen bezig geweest met het bouwen van opbergstellingen, het afvoeren van rotzooi en het opnieuw inrichten van de ruimte. Plotseling is het zelfs mogelijk om de speedladder te gebruiken. Vraag maar aan Sander. Natuurlijk blijft het een lastige combi: opslag van groot trainingsmateriaal en ruimte voor fitnesstraining. Maar het is niet anders. Meer ruimte is er niet en hier zullen we het dus mee moeten doen. Wel zaak om geen overbodige spullen te bewaren, alles na gebruik weer netjes op te ruimen en de boel goed schoon te houden.
De tweede actie komt eraan. Onder leiding van Cees de Nood wordt ook de kleine materiaalruimte aangepakt. Dit is hard nodig. Het is nu een absolute chaos. Hoe mooi zou het zijn als onze trainers bij de voorbereiding van hun training een soort supermarkt inwandelen waar alle soorten trainingsmateriaal overzichtelijk in schappen, kisten en kratten liggen uitgestald. Bij voorkeur met etiketten van wat op die plek hoort te liggen. Ook makkelijk bij het terugleggen van de spullen.
Sander, Ynze en Cees gaan een ontwerp maken met onder andere een nieuwe ballenkast, een kast voor de individuele speren en een afsluitbare kast voor het trainingsmateriaal van Els. De vrijwilligers van Beheer en Onderhoud gaan deze kasten maken. Dat wordt nog een flinke klus. Maar er zit zoveel timmertalent onder onze vrijwilligers, dat dit helemaal goed gaat komen.
Trainen voor de Dam tot Damloop
Op 8 februari kreeg AV’23 de uitnodiging van de organisator van de Dam tot Damloop (Le Champion) om hardlooptrainingen te organiseren ter voorbereiding op de Dam tot Damloop. We krijgen speciale startnummers voor de deelnemers aan deze trainingen. Als tegenprestatie leveren wij vrijwilligers voor de Dam tot Damloop.
De Dam tot Damloop is dit jaar op 17 september. De inschrijving start op 8 april om 9.00 uur. En dat wordt dringen. Binnen enkele uren zijn de 50.000 startnummers uitverkocht, leert de ervaring in voorgaande jaren. Voor de mensen die dan geen startnummer te pakken kunnen krijgen is onze clinic een prachtig alternatief. We bieden immers de clinic aan, inclusief startnummer. Onze clinic begint waarschijnlijk op 19 juni en duurt 13 weken (waarvan één vakantieweek). Net zo lang dus als de Nescio-clinic die nu loopt. De kosten weten we nog niet precies, maar waarschijnlijk wordt het €110,= (inclusief startnummer voor de Dam tot Damloop).
Atletieken met je werk
Afgelopen zaterdag hadden Joost Cosman en Bart Boevink bij ons op de baan een proef bedrijfsclinic atletiek georganiseerd. Proefkonijnen waren de trouwe deelnemers aan de hardlooptraining, die Robin Willems sinds jaar en dag op de zaterdagochtend voor de ouders van onze pupillen organiseert. Deze groep was aangevuld met wat bestuursleden en Robin zelf.
Tijdens de proef is een filmpje gemaakt met Joost Cosman in de hoofdrol. Hij geeft uitleg over de opzet van de bedrijfsclinic atletiek. Hij doet dat heel overtuigend en met groot enthousiasme. Het is de bedoeling om dit filmpje in te zetten als promotie-materiaal richting bedrijven die belangstelling hebben voor zo’n clinic. Natuurlijk vragen we aan al onze leden om op hun werk eens te informeren of zo’n atletiek-clinic iets is voor voor hun bedrijf. Denk daarbij aan een (half) dagje teambuilding, de jaarlijkse sportdag, het uitje van de personeelsvereniging of een studiedag. Joost en Bart kunnen de clinic uitbreiden met koffie en thee, een lunch in onze kantine, een workshop en desnoods een borrel na afloop. Voor meer informatie en aanmelding moet je bij Bart Boevink, onze verenigingsmanager, zijn. Zijn contactgegevens zijn: verenigingsmanager@av23.nl, tel: 0652764537.
Grote schoonmaak
Het voorjaar komt er aan. Met de eerste zonnestralen, zie je ook hoe vuil de ramen zijn. En niet alleen de ramen. Hoog tijd om de grote ramen van de kantine te lappen en de rest ook meteen maar een goede beurt te geven.
We gaan dat vanaf nu zelf doen. Tijdens de bardiensten op zaterdag van 13.00 tot 14.30 uur en op maandag van 17.30 tot 19.00 uur is het nooit zo druk en is er dus tijd om wat extra energie te steken in de schoonmaak van kantine en keuken. Dit bestaat uit vloeren vegen en dweilen, tafels en bar afnemen en de aanrecht schoonmaken. De mensen van de kantinecommissie zorgen voor de schoonmaakmiddelen en maken een schema. Daarnaast hebben vier vrijwilligers zich aangemeld om de ramen van de kantine te lappen. Alles bij elkaar voldoende menskracht om te zorgen voor een schone kantine. Voor het buitenwerk huren we een professionele glazenwasser in.