Uit het rommelhok, 17 maart 2018
Wachtlijst, wat is dat?
Een lekker voorjaarszonnetje en twintig mini’s druk rond de verspringbakken. Dat is het beeld op deze woensdagmiddag half vijf. Iedereen is enthousiast bezig. Joost heeft de groep perfect onder controlle. Maar…., maar ik dacht dat er tegenwoordig met dubbele groepen zou worden gewerkt. Dit om de veel te grote wachtlijst weg te werken. Bij de tegelijkertijd trainenden B-pupillen (hoofdtrainer Mathilde) zie ik een dubbele trainingsgroep. Bij de mini’s echter niet. Hoe kan dat nou? Juist onder de mini’s is de wachtlijst het grootste. Het zal wel aan het tekort aan geschikte jeugdtrainers liggen. Aan de baan ligt het niet, ruimte genoeg. Er zijn vier springbakken, waarvan er nu maar twee gebruikt worden.
De hoogste tijd om daar wat vragen over te stellen. Dat kan. Op maandag 26 maart hebben we onze Algemene Ledenvergadering. Dan staat ook het Jaarverslag 2017 op de agenda. Uit dit jaarverslag blijkt dat we ons ernstig zorgen moeten maken over de financiele positie van onze vereniging. Net als in 2016 sluit de jaarrekening weer zwaar in het rood (zie: AV23.nl/mijnAV23/stukken voor de ALV/jaarverslag 2017). In 2016 was dat nog voorzien in verband met het in dienst treden van de verenigingsmanager. Maar voor 2017 stonden alle seinen op veilig. Bovendien hadden we een oplossing gevonden voor het wegwerken van de wachtlijst door bij de jongste leeftijdscategorien met dubbele trainingsgroepen te gaan werken. Wegwerken van de wachtlijst betekent meer leden en dus meer inkomsten. Maar dat valt in de praktijk nog flink tegen. Althans tot nu toe.
Wie kent ze niet, buren, vrienden, familieleden, die elk jaar weer vragen of je ook mee doe aan de Dam tot Damloop. Ik moet ze elke keer weer teleurstellen. Ik doe niet mee. Ze zijn dan verbaasd en vragen zich af, waarom niet? Moeilijk uit te leggen. Heeft te maken met mijn weerzin tegen grootschalige evenementen. Maar om eerlijk te zijn vraag ik me af of me dat wel lukt binnen een redelijke tijd. Daarvoor zal ik toch echt gericht moeten trainen. Maar ik kan het mijn veel jongere buren, vrienden en familieleden van harte aanbevelen. Wel eerst een setje trainingen volgen bij AV’23 of een andere aanbieder.
Ook dit jaar organiseert AV’23 weer een setje van 12 (of zijn het er 13?) voorbereidende trainingen. Dit jaar op de maandagavond van haf acht tot negen uur, te beginnen op 25 juni. De Dam tot Damloop (10EM) is op zondag 23 september. Met de organisator van de Damloop heb ik afgesproken dat er dertig startbewijzen voor ons gereserveerd worden. Deelname aan de D2D-clinics kost €120,=, inclusief een startbewijs. Als je al een startbewijs hebt gaat daar €26,50 af. Dus trek je buren, vrienden en familieleden aan hun jasje en zorg dat ze zich nu aanmelden voor de clinics. Dat kan via Bart Boevink (verenigingsmanager@av23.nl).
Zaterdag 24 maart is bij mijn weten de eerste keer dat bij ons op de baan een sportief verjaardagsfeestje wordt georganiseerd. Er doen ongeveer 15 kinderen mee. We organiseren dat in samenwerking met “Sportforkidz” (sport4kidz.nl). Anderhalfuur lang worden de kinderen ondergedompeld in de wereld van de atletiek, van warming-up tot estafette. Voor en na het sportieve programma kan gebruik gemaakt worden van onze kantine om wat te eten te drinken en voor een eventuele “prijsuitreiking”. AV’23 zorgt voor het atletiekprogramma, de trainers, het openstellen van de kantine, limonade en thee en desgewenst de catering. Voor meer informatie (o.a. over de kosten), aanmelding en betaling moet je contact opnemen met Niek Remijn van Sportforkidz (info@sport4kidz.nl).
Ook voor de eerste keer wordt op vrijdag 13 april bij ons op de baan een bedrijfsuitje georganiseerd. Ook hierin werken we samen met een externe, meer professionele partner. Deze keer heet-ie “Sportmomentje” (sportmomentje.nl). Zij verzorgen de aquisitie, communicatie, administratie, catering en de boekhouding.
Deze eerste keer hebben we een programma opgesteld bestaande uit een koffieontvangst in onze kantine, twee uur sporten met een pauzemomentje, een borrel in de kantine en afsluitend een BBQ-maaltijd. We verwachten ongeveer 40 deelnemers. Er wordt door twee van onze atleten een mini-tienkamp georganiseerd met tot besluit een estafette. Na anderhalf uur sporten verzamelt de groep zich in de kantine voor de “prijsuitreiking”, de borrel en de BBQ. Ook dit initiatief is misschien wat voor jouw bedrijf of onderneming. Voor meer informatie, prijsafspraken en aanmelding kun je contact opnemen met onze partner Arjen Petersen van Sportmomentje (info@sportmomentje.nl).